Čitaj.ba

U službi naroda!

Temperatura, kašalj, otežano disanje: Kako olakšati simptome koronavirusa ako ste kod kuće

Iako ne postoji specifičan tretman za COVID-19, često možete i sami olakšati simptome koji se javljaju dok se ne oporavite. Naravno, ako ste zabrinuti za zdravlje, uvijek se možete obratiti ljekaru radi savjeta.

Prema pisanju stručnjaka postoje tri glavna simptoma zaraze novim koronavirusom, a to su: temperatura, kašalj i otežano disanje.

Kako tretirati visoku temperaturu?

Ako vas muči visoka temepratura, može vam pomoći: puno odmora, dosta tekućine kako biste izbjegli dehidraciju, a potrebno je piti toliko da bi vam mokraća bila svijetlo žute boje i potpuno čista, te paracetamol ili ibuprofen čiji je zadatak da snize temperaturu i plakšaju simptome.

Kako umiriti kašalj?

– Ako kašljete najbolje je izbjegavati ležanje na leđima. Lezite na bok ili držite glavu u višem položaju.

– Kako biste ublažili kašalj, uzmite kašiku meda, ali on se ne smije davati bebama mlađim od 12 mjeseci.

– Ako ništa ne pomogne, kontaktirajte ljekara kako bi vam dao savjet šta uzimati za smirivanje kašlja.

Ako vi, ili neko sa kim živite ima simptome infekcije koronavirusom, morate ostati kod kuće. Ako je potrebno kontaktirajte ljekara ili drugu stručnu osobu telefonom. .

Šta napraviti ako otežano dišete?

Ako imate poteškoća sa disanjem pomoći će ako temperatura zraka u prostoriji bude nešto niža. Smanjite grijanje ili otvorite prozor. Ne koriste ventilatore jer oni mogu pospješiti širenje virusa po prostoriji.

Možete i probati:

– Disati polako kroz nos, a izdisati kroz usta dok usne držite spojene kao da ćete ugasiti svijeću.

– Sjedite uspravno na stolici.

– Opustite ramena i ispravite se.

– Lagano se nagnite prema naprijed, pomozite sebi tako da se oslonite rukama na koljena ili nešto stabilno.

Pokušajte ne paničariti ako ostajete bez daha, to može samo pogoršati situaciju.

Zaštitite se

Pranje i dezinfekcija ruku ključni su za sprečavanje infekcije. Ruke treba prati često i temeljito sapunom i vodom najmanje 20 sekundi. Kada sapun i voda nisu dostupni možete koristiti dezinficijens koji sadrži najmanje 60 posto alkohola. Ne kišite u ruke i u druge, izbjegavajte velika okupljanja i koristite gel za dezinfekciju ruku što češće.

Pomozite sebi pravilnim disanjem

Stručnjaci ističu koliko je pravilno disati, a to se posebno odnosi na korištenje dijafragme.

– Dijafragmatsko disanje, zvano i abdominalno disanje ili disanje iz trbuha, znači potpunu izmjenu zraka. Udahnuti kisik izmjenjujemo sa odlazećim ugljen dioksidom. Takvim disanjem usporavaju se otkucaji srca te snižava i stabilizira krvni pritisak. To zovemo pravilno disanje. Ovako disati naročito je važno za osobe koje imaju oštećena pluća (bolesnici s hroničnom opstruktivnom bolesti pluća) gdje zrak može ostati zarobljen u plućima što stalno pritišće dijafragmu prema dolje – pojašnjavaju stručnjaci.

Izvor: Faktor
Pratite nas:
Follow by Email
Facebook
Twitter