Investicije

Poznato kada će biti završene nove dionice autoputa u Bosni i Hercegovini

Radi se intenzivno

Nakon što je završeno 11 kilometara Zeničke zaobilaznice, koja još nije puštena u promet, nastavljena je gradnja dvije poddionice autoputa kod Zenice, vrijednosti 136 miliona eura, a novih desetak kilometara trebalo bi biti izgrađeno u ljeto 2022. godine.

Radi se intenzivno, grade se buduće trase autoputa kroz vrandučku kotlinu. Na 5,3 kilometra podionice VrandukPonirak naziru se obrisi dva mosta, tri vijadukta, probijaju se cijevi tunela Vranduk. Inženjerska rješenja i građevinski zahvati uvjetovani su stanjem na terenu.

– Imamo dvije osnovne geološke formacije, neogeni bazen u prostoru Sarajeva i Zenice i ovaj jursko-kredni fliš Vrandučke klisure. Svakih 15-20 metara promjena je geoloških uslova. Sve je to nabrano i u tijesnom prostoru – objašnjava Ahmed Mušija, predstavnik investitora JP “Autoceste FBiH”.

Na radilištima svakodnevno radi oko 500 radnika koje ni loši vremenski uvjeti proteklih mjeseci nisu ometali u gradnji izuzetno zahtjevnih objekata. Pandemija koronavirusa i komplikovani uvjeti za građevinare također nisu usporili planiranu dinamiku radova.

alt

– Sve vrijeme se radi. Imali smo manjih problema za nabavku opreme za slobodnu konzolnu gradnju koja nam je dolazila iz Kine, ali dodatnim angažmanom smo stigli i mostove ćemo napraviti u ugovorenom roku – ističe za FTV Marin Nikolić, voditelj radova na dionici Vranduk – Ponirak.

Gradi se i na poddionici Ponirak – Vraca.

Najzahtjevniji objekt je tunel Zenica, čije probijanje prate enormne količine podzemnih voda. Za gradnju autoputa kod Zenice karakteristika je postala promjena idejnih rješenja.

– Imamo velika neslaganja projekata i stvarnih geoloških i geotehničkih uslova, posebno na sektorima 1 i 7 trase, gdje je takva konfiguracija terena da je upitno da li će se taj dio moći izvesti u skladu s projektima – naglašava Mušija.

alt

Slični članci

Back to top button