Biznis

Hoće li loša prvoaprilska šala koštati Volkswagen

Priznali da su se šalili, ali im se ne piše dobro

Uoči 1. aprila, Dana šale, američka filijala kompanije “Volkswagen” je izdala pa povukla lažno saopštenje za medije o tome kako će se preimenovati u “Voltswagen of America”.

Time su htjeli, kako navode, da dokažu svijetu koliko su ozbiljni u vezi s elektrifikacijom svoje ponude i električnih automobila. A sve u duhu prvog aprila.

Međutim, dan kasnije, oglasili su se iz kompanije i priznali javnosti da je to samo bio marketinški potez u namjeri da privuku pažnju na svoje električne automobile. To je izazvalo oštre reakcije na društvenim mrežama, pa su u komentarima ljudi upoređivali ovu lažnu vijest sa “Dizelgejt” skandalom, kada je “Volkswagen” takođe neistinito informisao o štetnim plinovima svojih motora.

Onda je američka Komisija za vrijednosne papire i tržišta (SEC) pokrenula istragu o efektima ovog neobičnog poteza na cijenu dionica, prenosi Telegraf.rs.

Ispostavilo se da je cijena dionice firme naglo skočila. U jednom trenutku vrijednost je skočila za više od deset posto.

Zanimljivo je da na objavu nisu samo nasjeli mediji, nego i trgovci sa Wall Streeta, budući da su odmah preuzeli “Volkswagenovo” lažno saopštenje.

Izvršni direktor ove američke filijale Skot Keoh je u razgovoru za Reuters potvrdio da je bila riječ samo o šali i o načinu na koji su htjeli da proslave svoju posvećenost elektrifikaciji.

Inače, SEC je zbog ovakvih i sličnih poteza ispitivao već i Elona Muska, koji je na mreži Twitter najavio da će povući “Teslu” sa berze. Ispostavilo se da je Musk na kraju ipak odustao od svoje ideje.

Izvor: index.hr

Slični članci

Back to top button